fredag 24 september 2010

Här sitter jag.

Här sitter jag helt ensam men den godaste latten på länge. Bosse är ute och rumlar med sin ena barndomskompis. Jag ska hämta honom när dom har tröttnat. Det blir säkert inte så sen då dom har kommit till åren, hahahaha. Jag har lyxat till kvällen med ugnsbakad potatis och oxfilé. Köket är fixa och nu njuter jag av en riktigt god latte.

Djurlivet här på Ugglan börjar gå mig på nerverna. För inte så längesen hade vi en stor hårig spindel inne i vardagsrummet. I går två små söta fåglar. Senare på kvällen när jag gick ut för att ta mig ett bloss springer en stor råtta framför fötterna. Fy fan vad snuskigt, undra om man ska sätta ut råttfällor eller ringa styrelsen och be dom ta hand om detta stora, äckliga problem. Fortsätter det så här med djurlivet så packar jag min väska och flyttar. Men det hjälper väl knappast då det finns stora råttor överallt. Kanske det kan vara intressant för SD, jag menar att det måste finnas flera råttor här i landet än invandrare, så dom kan ju praktisera på att utvisa råttorna först. Kan tänka mig att de flesta hellre bor granne med en invandrar familj än med en råttfamilj.

Min lilla Pussgurka Liam opererade bort sina halsmandlar i måndags. Idag var det dags att ta honom till akuten. Han ville inte dricka eller äta och det har pågått ett par dagar. Det visa sig att han har fått en kraftig infektion i såren. Det blir en 10 dagars penicillinkur för honom. Jag lider med honom. Hoppas att penicillinet börjar verka fortfort så han inte behöver ha så ont.

Nu ska jag ut och ta mig ett bloss. Men först får jag banka lite i dörren, tända utelampan och sedan blir det att klampa riktigt ordentlig, så jag slipper att möta på en råtta igen.

Inga kommentarer: