måndag 8 februari 2010

Ut och in eller bak och fram?

Kontaktlinserna har varit på hela arbetsdagen. Vänstra ögat har varit lite suddigt då och då. Fick för mig att jag kanske vänt linsen fel. Innan lunch gick jag på toaletten och tog ut den och vände den. Såg kanon bra och allt blev klart, men efter några timmar kom suddet tillbaka. Tänkte att linsen kanske satt rätt från början. Men den fick sitta kvar tills jag kom hem. Väl hemma tog jag ut linserna och kolla om den vänstra linsen satt fel. Det finns ett knep att kolla det. Jag testade det, tyckte först att den nog hade suttit rätt, men vart snabbt osäker igen. Hahahahahahaha, man kan undra om man är dum i huvudet eller om det bara är nybörjar osäkerhet. Har bestämt mig att skriva ner alla dumma frågor på en lapp och ta med mig den till optikern på lördag. Får ta med mig Bosse också så han kan lyssna på svaren i fall att jag missar något. Hahahaha man känner sig som ett litet barn igen. Ja, ja det blir nog bra med lite övning och kanske skrattar man om nån vecka över sina knäppa funderingar. Nu ligger i alla fall linserna i sin lilla ask och ska få vila över natten. Får ta nya tag imorgon och hoppas på att suddet är borta.
Tröttheten efter lördagen börjar att avta. Börjar att känna att man kanske ska ta sig en runda nästa helg också, hahahahaha. Nej, jag bara skoja, nu blir det lugnt tills det är dags för spökmiddagen i slutet av mars. Till helgen blir det middag hemma hos svärmor, det är väl så långt man orkar sträcka sig just nu när det gäller utelivet,hihihi. Men även en sån middag kan göra en helt matt.
Nu ska jag ta mig lite glass och svalka mig med. Jag menar att med den värmebölja som vi har så är det bara ett måste. Man kanske kan hålla sig vaken framför tv:n om man får något kallt i sig.

1 kommentar:

Livsnjuterska sa...

Precis det där du säger att ha någon med sej när man frågar är toppenbra, Min mamma och jag säger så här fyra öron hör bättre än två!!
Alla som går till doktorn ska ha med sej en person till!
Helt klart, inte alls tokigt, mycket klokt

Kram