lördag 6 februari 2010

Kontaktlinserna på plats.

Yes, nu sitter dom där dom ska. Kontaktlinserna alltså. Först satte optikern in dom. Det var riktigt obehagligt må jag säga. Sen fick jag gå ut och kolla runt i centrum, för att se hur det fungera med linserna i. Efter det tillbaka till optikern för linsträning. Hahahaha, man är ju inte proffs ännu men det gick ju ganska bra. Jag kolla mig i spegeln när vi tog hissen upp till bilen, attans vad konstig man såg ut. Som tur är vänjer man sig. Hade tänkt mig att slippa glasögonen ikväll, men det kan jag glömma. Får bara ha linserna 5 timmar första dagen sen ska jag utöka tiden med 2 timmar per dag. Ska i alla fall sminka mig på ett normalare sätt för första gången på många år och det känns ju bra. Upplevelsen att se utan brillor är fantastisk och om inget annat inträffar så blir det linser för mig i fortsättningen.
Eftermiddagen går åt att fixa i ordning sig och packa min väska med allt som måste med. Det där lät som jag skulle ut på en mindre resa, hihihi, men det är mycket man ska ha med sig som diabetiker. Får inte glömma min kamera. Sen blir det middag och show för hela slanten.

3 kommentarer:

Sandra sa...

Ha en sån trevlig kväll på er...

Livsnjuterska sa...

Jag önskar det samma

Kram

Kathrin sa...

Tack ska ni ha, sötisar. Lovar att ha det riktigt kul./ Kramis på er.