söndag 28 februari 2010

Stor främmande.

Har tittat på Grizzly-mannen idag. Det var en bra film, men jag förstod aldrig vad det var han ville rädda björnarna ifrån. Lite tragiskt är det att han och hans tjej blev björnmat.

På eftermiddagen fick vi besök av Ebba, Helena och Jonny. Ebba var det full fart på. Jag blev så imponerad av henne när vi satt och fika. Bullfatet stod precis framför ögonen på henne men hon brydde sig inte i det. Hon nöjde sig med en clementin.
Efter nån timme droppa Felicia, Sandra och Mille in. Felicia visa att hon var stor och sa till Ebba vad hon fick göra och inte göra. Dom små är så härliga. Bägge tjejerna är lika snacksaliga, man kan undra vad dom fått det ifrån.

Sandra berätta att svt:s buss hade varit utanför deras bostad idag. När jag titta på nyheterna fick jag reda på varför. Det bor en 90-årig tant högst upp i huset brevid Sandra, som vakna igår morse (tror jag det var) av att det läckte in vatten från taket. Hon ringde hyresvärden som tala om att dom inte kunde komma förrän på måndag. Tanten kunde inte bo i sin lägenheten för det droppa vatten i hela lägenheten. Idag rann vattnet in och hos grannen under såg man att tydliga vattenskador. Man kan ju undra vad det kommer kosta att reparera två lägenheter. Och varför kunde inte hyresvärden skickat dit folk med en gång. Har själv bott på samma gata och kommer ihåg när mitt akvarium sprang läck en julafton. Då var hyresvärden på plats inom en timme. Och då var det bara 400 liter vatten. Nu gäller det betydligt mer vatten. Taket är inte skottat och snön har börjat tina. Så ni kan ju tänka er vilka vattenmassor det blir. Jag tycker synd om den gamla tanten som fått hela sitt hem förstört på grund av att hyresvärden har slarvat med snöskottningen. Och att dom sen inte åker ut på helgen gör ju inte saken bättre.

Inga kommentarer: