onsdag 3 februari 2010

Trött, vad är det?

Hur trött får man bli? Tycker inte jag gör annat än sover. På kvällarna kryper jag i säng innan 22.00. Innan dess har jag jag i regel sovit nån timme i soffan. Kan det vara vintern som gör det eller är det så enkelt att jag har börjat bli gammal? Men det sägs att med åren sover man mindre. Alltså kan det inte vara åldern. Vintern är nog boven i mina sömnbehov. Just nu behöver jag i stort sätt bara tänka att jag måste skotta mig fram till brevlådan imorgon, så somnar jag nästan. Hur ska jag orka stå ut tills solen och värmen kommer tillbaka igen. Jag som alltid har velat bo uppe i Nordkap ett år eller mer, bara för att se hur det är att leva med ett ljust och ett mörkt halvår. Mamma har nog haft helt rätt i att det inte är nåt för mig. Hon om nån vet hur det är och hon säger själv att hon aldrig vill vara där under vintern igen. Jag börjar fatta vad hon menar. Jag skulle inte få uppleva vintern, den skulle jag sova bort, hahahaha.
Imorgon efter jobbet ska jag ut och leta efter kläder som jag kan ha på mig på lördag. Hittar jag inget så har jag fredagen på mig. Egentligen skulle man haft Sandra med sig, hon brukar alltid hitta fina grejer. Men jag får klara mig utan henne.
Gissa vad som händer nu. Jag ska gå och lägga mig. Kan ju få sova sex- sju timmar på raken. Något som jag känner att jag inte vill missa. Så sov gott på er.

Inga kommentarer: