måndag 22 februari 2010

En rast från sömnen.

Feber, huvudet är tungt och snoret rinner. Det börja redan igår. Under natten blev det inte mycket sömn, frös och svettades om vart annat. Hela dagen har jag tillbringat i sängen, förutom när jag har tagit medicin och gjort toalettbesök. Nu har jag hasat mig ner till soffan. Börja tycka det var ensamt och känner för att byta liggunderlag. Kan ju lika gärna ligga nerbäddad i soffan. Sover gör jag lika bra här som i sängen. Lär nog inte vara vaken så länge.

Tydligen är det fortfarande stora problem i tågtrafiken. Och riktigt kallt har det också varit eller rättare sagt är. Och det ska fortsätta några dagar till. För min del känns det lite bättre att ligga här sjuk istället för att behöva stå och frysa medans man väntar på tåg som aldrig kommer.

Mamma var över med räkningar mitt på dagen. Hon är rolig hon. När jag med många om och men tagit mig ner till dörren, börja hon rycka i den för att se om den var upplåst. När jag lyckades få upp dörren säger hon förvånat " är du hemma idag". Ja, jag är sjuk, svarar jag. Jag ser det säger hon och slänger till mig en kasse med räkningar. Måste åka så jag inte blir smittad ursäktar hon sig och slutar med krya på dig och kryp ner i sängen igen. Sen såg jag bara ryggtavlan på henne när hon kila iväg. Hann inte fråga henne om hon alltid rycker i dörrarna hos folk efter att hon har ringt på. Hon vet att vi jobbar på vardagarna och då brukar hon lägga räkningarna i brevlådan. Men det förstås, hon kanske gör så varje gång det sker att hon är tvungen att ta sig till oss med posten. Vad vet jag.

Nu ska jag lägga mig och vila lite. Men först ska jag ta några treo.

3 kommentarer:

Livsnjuterska sa...

Men stackarn att bli så där förkyld! Ja,nog borde det vara billigare, tänder tillhör ju kroppen oxå! När vi får ont nån annstans i kroppen eller blir sjuka då går vi till läkaren och betalar 140 ell 300 på akuten!
Så här skulle det vara med tänderna oxå!
Sandra skrev en kommentar och hennes tandläkarräkning skulle bli ännu högre, det är inte klokt! Det är ju som en bättre begagnad bil!
Kram

Sandra sa...

Mamma nu fdu bli frisk:( Trött på att du alltid är sjuk;( Har du inte bättre saker för dig;) Hi hi nää skoja bara... Kramar

Kathrin sa...

Själv är jag förbannat trött på alla förkylningar,och med det ett blodsocker som hoppar upp och ner,på grund av att det blir helt fel med maten.
Kramiz