lördag 13 februari 2010

Hjärnan är ej inställd.

Nya linser i mitten av veckan blev domen. Hon ändra lite på styrkan efter att ha kollat synen med linserna på. Linserna sitter som dom ska och flyttar sig precis som dom ska, så där var det inga problem. Det kan ta ett tag innan hjärnan har lärt sig. Bara att fortsätta att ha linserna på sig och hoppas att dom nya förbättrar synen. Det ligger nog en hel del i att hjärnan måste vänja sig annars skulle jag gått i dimma hela tiden och med det en jävla huvudvärk. Som det nu är så ser jag kanon bra ibland för att sedan gå i dimman ett tag. Jag får alltså ha lite tålamod med min gamla väl använda hjärna, hahahaha. Man säger ju att det är svårt att lära gamla hundar att sitta. Då är det väl så att det är svårt för gamla hjärnor att ställa om sig.
Letade efter en bra bordspegel och hitta en finfin sådan. Modell större, inte vacker men den kommer att fungera mycket bättre än den gamla. Inget mera svärande bara för att spegeln inte fungerar att titta i som jag vill. Vilket Bosse är överlycklig för. Jag kan förstå honom, inte kul att höra mina ramser av fula ord. Tur att Rocky inte verkar vara så pigg på att härma alla dessa ord.

Inga kommentarer: