lördag 13 februari 2010

Det är lördagsmorgon.

Har pippi på att kolla varmaste och kallaste ställena här i vårt land. Den här vintern har jag uppmärksammat att Horn är ett riktigt köldhål i Götaland. Att jag har lagt märke till just Horn är att vi för x antal år sedan åkte med Jonny för att hämta hem Pepsi. Och jag satt där i baksätet med världens sötaste valp på vägen hem. Det var kärlek vid första ögonkastet. Och vilken tur att vi hämta honom så att han slipper genomlida den kyla som råder där,hahahaha.
Bosse är redan uppe. Min sköna och tysta morgon är förstörd, men vad gör väl det då han servera mig kaffe. Inte ofta som han är uppe före sju en lördagsmorgon. Kommer inte ihåg när det skedde senast. Halva min DN rök i och med att han kom upp för tidigt. Men kommer säkert att överleva det med.
Läste att moderaterna köper röster för att komma till riksdagen. Dom betalar medlemsavgiften mot en röst. Det kan förklara att det finns så många idioter som sitter i riksdagen och ska besluta och styra över oss. Det är väl så det kommer att gå till när muslimerna tar över Sverige. Jag tillhör den gruppen som tror att det bara är en tidsfråga innan det sker. Och det är aldrig bra för demokratin att den går att köpa. Tänk er själva att jag går och vinner 50 miljoner på travet, för dom pengarna startar jag ett nytt parti och köper en massa röster. Vinner valet och blir statsminister. Och ändrar på hela samhället efter mitt eget tycke. Tar från dom rika och ger till dom fattiga. Öppnar slottet Tre kronor i Stockholm för dom hemlösa så att dom har någonstans att bo. Kastar ut alla utlänningar som inte är födda i Norden. Mer pengar till vård, skolor och äldre. Ja, listan kan göras lång. Men det hade inte fungerat och man kan inte säga att det är demokrati i landet då. Tyvärr så tror jag inte att det bara är moderaterna som köper röster. Det gör nog säkert alla partierna mer eller mindre. Dax att rensa rent i politiken, eller?
Ska ner till centrum och göra sista kontrollen på linserna idag. Men jag tror att det kommer att bli flera kontroller. Linserna jag har nu fungerar inte så bra. Nu är jag lite rädd för att dom säger att jag tillhör den gruppen som inte kan ha linser. Jag har under veckan sett fördelarna att slippa glasögonen så det skulle inte vara kul att behöva återgå till brillorna.

Inga kommentarer: