måndag 15 februari 2010

Fiskbilen, hahahahahahahaha.

Det kanske kan bli ett norskt guld nu när herrarna kör 15 km. För jag tror inte att Hellner klarar det. Men jag orkar inte med mer skidor ikväll.
Tidigare ikväll ringde det på dörren. Gick och öppna, där står en snubbe och undrar om jag ska ha något från fiskbilen. Nej inte vill jag ha någon fisk tänkte jag och tacka nej. Blev lite nyfiken på vad det var för fiskbil och vad dom hade för fisk. Gick in i köket och satt mig. Helt plötsligt, som på beställning kommer fiskbilen och ställer sig så att jag ser webb adressen. Går in på deras hemsida och kollar vad dom har. Dom hade det mesta. Men man var tvungen att köpa 2,5 kg och priset låg från 225 kr/ kg och uppåt. Fick sen se att det fanns mixade förpackningar, tänkte att det kanske är smart om man nu måste köpa 2,5kg. Fick se priset och börja vrålskratta. Den där fiskbilen får nog snart lägga ner verksamheten med dörrknackning. Den billigaste mixen kosta 2995 kr. Vem fan köper fisk för nästan 3000 kr vid ett tillfälle. Det var lax, marulk, sej och rödtunga m.m och varje fisksort låg på 2,5 kg. Herregud, vem köper 10 - 12 kg fisk i ett köp. Inte nog med det, det fanns barnlådor också. Där stod det att det var fisk som passar barn. Samma pris som dom mixade och lika mycket. Hahahaha, vilken vanlig familj kan tänka sig att lägga så mycket pengar på fisk. Räkor hade dom också, stora sådana 30/50 var storleken. Pris 395kr/kg, 5kg måste man köpa. Nog för att vi älskar räkor, men inte skulle jag betala nästan 2000kr för 5kg räkor. Hahahahaha, jag skrattar bara jag tänker på hela grejen. Snubben kan inte fått sålt så mycket . Men någon av grannarna köpte i alla fall, för han var in och plocka ihop fisk i en låda. Vem det är får vi se när dom börjar att simma i väg, hahahahaha.

1 kommentar:

Livsnjuterska sa...

Men kära nån, vilka dyra fiskar, nej gud i himmelen, Jag sitter här och skrattar här!
5 kg fisk för 2000 kr det är mat för en månad för gubben och mej, hhaahahahahahahahahhaa

Kram