lördag 15 mars 2014

En mindre snöstorm.

En mindre snöstorm ute, vilket bakslag. Nu gör det inte mig så mycket då jag är sjuk igen. Vaknade i torsdags med feber och huvudvärk, pinade mig upp för att ringa till jobbet. Tog några tabletter och kröp ner i sängen igen. Nästa gång jag vakna var det som att öppna en vattenkran, näsan var full av äckligt snor. Innan dagen var slut hade jag fyllt en hel kasse av pappersnäsdukar. Igår var det lite bättre så jag hoppas det har vänt. Just nu känns det som det gjorde igår men dagen har ju bara börjat.

Hoppas det inte blir så mycket snö och att temperaturen håller sig över nollan. För mina tulpaner som kommit upp en fem cm mår nog inte så bra om kylan slår till. Violerna som står i full blom tål ju ganska mycket så dom kanske klarar sig. Egentligen är jag inte förvånad över detta bakslag då vi knappt är inne i mitten på mars.

Ska försöka få i mig lite frukost innan jag kryper ner under täcket igen. Ha en trevlig lördag.

Inga kommentarer: