söndag 2 mars 2014

Snart dags för start.

Kaffebryggaren är igång och tv:n påsatt. Bosse är på väg upp. Snart är det då dags för starten på Wasaloppet.
Huvudvärken är ett minne blott, så skönt att vakna upp utan den. Efter Wasaloppet drar vi till Gustavberg för att hälsa på hos familjen Hedlund/Karlsson. Även Sandra med familj ska dit. Det blir en eftermiddag med barnbarnen.
Nu har sändningen av årets Wasalopp börjat. Det blir ingen rolig resa för åkarna då det är tö väder. Det jobbas fortfarande på att fixa spåren. En gammal jobbarkompis ska köra loppet och jag håller mina tummar på att det ska gå bra för honom. Han redan kört 21 mil i detta lopp den senaste veckan. Jag blir lite imponerad av att han bara orkar.
Från starten är det 52 spår som snabbt blir 12 spår innan den berömda backen. Det är över 17 000 åkare så då kan man ju förstå hur det kommer se ut i backen, en enormt stor ringlande orm. Nu ska jag fylla på min kaffemugg och titta på starten som strax börjar. Ha en trevlig söndag.

Inga kommentarer: