söndag 30 mars 2014

Papegojträff.

Efter nästan ett par dygn med pappersnäsdukar som ständigt sällskap börjar jag känna mig bättre igen. Huvudvärkstabletter och nässpray gör också att jag orkar hålla mig uppe. Igår var jag iväg på papegojträffen med friflygning inomhus. Jerry fick vara hemma och jag stoppade i mig ett par huvudvärkstabletter och ett par förpackningar med pappersnäsdukar i väskan. Åkte hem till Sandra och parkerade bilen där. Emilia, Sandra och jag tog en promenad till lokalen där träffen ägde rum. Det hade inte kommit så mycket folk då vi kom dit men det strömma in en hel del papegojor med deras ägare under tiden vi var där. Jag tyckte det var bra ordnat, det fanns en hel del träd ut placerat i ett stort rum och där verkade gojorna trivas. Så mycket flygande gojor fick vi inte se, dom verka tycka att det var skönast att sitta i träden och titta på folket. Jag köpte en transportbur till Jerry, en som är lätt att bära med sig. Träffade min systerdotter med sin goja Lillen, vi snackade lite. Efter det gick vi därifrån. Min jädrans förkylning blev inte bättre av vår lilla utflykt så när jag kom hem var jag helt slut. Fick med mig två små nattgäster hem. Emilia och Felicia ville absolut sova över och vad gör man inte för dom små. Innan tjejerna åkte hem idag var vi ner till min mamma så nu har jag väl lyckas smitta ner en del av mina nära och kära.

Nu ska jag krypa ner i sängen och i morgon blir det lugnt här hemma. Ska göra så lite som det bara är möjligt. På tisdag är det jobbar dag och då vill jag vara så frisk som det går.

Inga kommentarer: