lördag 29 mars 2014

Fel parkering.

Så är jag genomförkyld igen. När jag slutade jobbet möte jag Bosse nere i Tumba centrum, handlade en del. Kände mig febrig som jag för övrigt hade gjort dom senaste timmarna på jobbet. När vi kom hem till vår parkering var den upptagen av en svart KIA, en bil som vi aldrig sett förut. Vi antog att det måste vara någon besökare som inte orka ställa sig på gästparkeringen ( har hänt alldeles för ofta den senaste tiden). Jag blev förbannad och sa till Bosse att nu fan tar jag och ringer parkeringsbolaget. Ilsket slet jag upp mobilen och ringde, fick prata med en trevlig tjej som förstod att jag var arg och lovade att skicka dit en parkeringsvakt. Sen gick jag in och muttrade en hel del om det hela. När det gått en tre kvart ringer det på dörren utanför står grannen mitt över och talar om att dom köpt ny bil och att hennes gubbe måste varit helt till sig och parkerat bilen på vår parkering. Vi berättade vad vi gjort och varför. Jag sa till henne att skynda ut och flytta bilen innan parkeringsvakten kom men tyvärr så var det för sent. På bilrutan satt böteslappen, 400kr. Kan lova att jag det blev lite jobbigt, tankarna gick och en massa om kom in i huvudet. Dom tog det bra och sa att dom skulle försöka att få böterna avskrivna annars så får dom betala och se glada ut för det var ju ändå deras egna fel. Självklart är det deras fel men om vi bara visste att bilen var deras så hade det löst sig utan böter.

Vaknade som vanligt tidigt, så mycket sömn har det inte blivit då jag mest har fått snutit mig. Lika bra att gå upp tänkte jag och det gjorde jag rätt i för jag känner mig bra mycket bättre nu. Visst får jag ha pappernäsdukarna med mig vad jag än gör men är inte lika täppt i näsan.

Ska nu koka mig en kopp te och sätta mig ner och läsa morgontidningen. Ha en bra lördag.



Inga kommentarer: