måndag 31 mars 2014

Ett litet bakslag.

Vaknade tidig som vanligt och när jag kom ner i köket och tittade ut genom fönstret låg ett vit lager av snö över tomten. Pust och stön. Visst är jag väl medveten att det kan bli en del bakslag i vårvädret men det är lika jobbigt varje gång det sker. Solen har i alla fall hittat tillbaka och allt det vita är borta. Något bättre med förkylning, har klarat mig utan huvudvärkstabletter men nässprayen får allt fortsätta med.

Har äntligen blivit klar med alla bankärenden för den här månaden, så skönt. Väntar på att tvättmaskinen ska bli klar så jag kan hänga tvätten. Sen ska jag ut och handla. Bosse fyller ju år i morgon så jag måste hitta på någon present till honom. Och det kan jag säga att det kommer inte bli lätt. Fantasin har tagit semester och jag börjar känna lite panik över det. Har även tjatat en del på honom att han måste komma med förslag för något måste han väl ändå önska sig. Men det enda förslag han kommer med är att jag inte behöver köpa något. Har i alla fall några timmar på mig och hoppas jag kommer på något.

Hos Sandra har lilla Alexander fått magsjukan. Så hon kan väl räkna med att övriga barnen också blir sjuka. På Emilias dagis går magsjukan för fullt så det är väl därifrån smittan kommer. Bara hoppas att jag slipper den. Tycker att min kropp måste ha fullt upp med förkylningen och på så vis inte vara mottaglig för nya baskilusker.

Ska väl ta mig lite kaffe medans jag väntar på att få hänga tvätt. Ha en bra måndags eftermiddag.

Inga kommentarer: