söndag 23 mars 2014

Vilodag.

I dag är det söndag och ledigt. Har slappat hela morgonen, läst och småslumrat. Så skönt att bara inte göra någonting. Men nu har jag varit igång ett tag, tvättat och små plockat lite här och där. Jerry har varit på skrikhumör så honom har jag täckt för att få tyst på honom. Ett bra sätt att snabbt få honom att förstå att det inte är roligt med hans skrikande.

Solen skiner och jag ska brygga mig lite kaffe och gå ut på baksidan och njuta av vårsolen medans jag kan. Köpte lite blommor igår som jag ska plantera i en zinkbalja och till att börja med får den stå inne på vår inglasade altan. När vädret är mer stabilt har jag tänkt ha den ute på framsidans altan. Resten av dagen tar jag som den kommer och samla krafter för nästa veckas jobb.

I går fick jag reda på att det ska bli en positiv förändring på jobbet, något som vi alla har väntat på. Det var som en stor sten föll från mitt hjärta när jag fick veta. Men det får jag återkomma med när det väl har hänt. Man ska ju inte ta ut glädjen i förskott.

Ha en skön söndag.

Inga kommentarer: