måndag 10 mars 2014

Väntar på att få krypa ner i sängen.

Så har den här dagen gått. Förmiddagen var helt okej men på eftermiddagen började huvudvärken igen. Pina mig igenom timmarna på jobbet. Nu är middagen intagen och huvudvärken har minskat i styrkan, är nu mer en lätt värk. Tog blodtrycket direkt när jag kom hem och det var högt, precis som jag trodde. Får ta en längre serie av blodtrycket för att kunna se en helhet av det. Lite jobbigt att behöva släpa mätaren till jobbet och där ta mig tid att verkligen mäta trycket. Men får bara gilla läget och börja med det. Ska jag vara riktigt ärlig så är jag lite orolig att det inte står rätt till i kroppen. Ska ringa och boka en tid till min läkare på måndag, dels för att få min årliga kontroll men även över min oro. Nu tror jag inte att det är så farligt men det kan ju vara bra att få höra det av läkaren.

Nu väntar jag bara på att Jerry ska in i buren så jag kan natta han och Rocky. Han har satt sig hos husse och verkar vilja sitta där och gosa så jag har inte hjärta att avbryta deras stund. Så det är bara att vänta tills han tröttnat på husse. Sen ska jag krypa ner i sängen och fortsätta läsa om brott och straff på medeltiden.

Inga kommentarer: