måndag 3 mars 2014

Vad är min rygg jämfört med världens största pung?????

Dagen har varit en bra dag förutom att min rygg inte är helt okej. Tror att ett nytt diskbråck är på gång. Det hugger till ordentligt i vissa lägen, den här gången ligger det lite högre upp i ryggen. Jag får öka på med mina övningar och hoppas att det hjälper. Det får bli en vår med en massa promenader för det är kanon för ryggen, i alla fall hjälpte det när jag fick diskbråck för några år sen. Som det är just nu så värker det inte hela tiden utan det hugger mest till och med det kommer en smärta som jag så väl känner igen. Vill inte genomgå en längre tid med smärta igen och gör vad som helst för att slippa. Men det finns väl värre saker här i livet och med det tänker jag på ett tv-program jag såg igår. Det handlade om en man med världens största testikel. Han kämpade i nästan fem år med denna hemska pung som hängde ner mellan hans ben, den nådde ända ner till vaderna. Toalettbesöken var ett helt företag att utföra, det var det mesta han tog sig till att göra. Det var inget liv att leva. Till slut fick han tag i en läkare som var villig att operera honom gratis (han bodde i USA). När dom började operationen tog det två timmar innan dom hittade snoppen som fanns någonstans i pungen. När dom väl hade skurit bort hela pungen stoppa dom ner den i en sopsäck och vägde den. Den vägde hela 60kg, tänk er att bära på en stor påse på 60kg mellan benen dygnet runt i nästan fem år. Vad är min rygg jämfört med det??  Inte mycket.

Inga kommentarer: