lördag 1 mars 2014

Brott och straff.

Mars månad är här och den börjar med ett gråmulet väder med plusgrader. + 3,5 grader står det på termometern. Själv har jag en tung huvudvärk som inte vill ge med sig. Hade tänkt att fara ner till mamsen idag men det har jag fått skjutit upp, får åka till henne på måndag istället. Det får helt enkelt bli en slappardag idag, typ ligga och läsa, titta på tv. Mycket mer orkar jag inte med ett huvud som gör sig påmint varje gång jag rör mig.

Jag har köpt en hel del böcker till min släktforskning och ska börja beta av den bokhögen. Brott och straff i Sverige på 1600 och 1700, glömda gravar på galgbacken och samhällets utsatta under 700 år. Det kanske inte låter så upphetsande men det är sanna berättelser från våra arkiv runt om i landet och sådant är alltid intressant tycker jag.

Nu ska jag fixa mig en stor kopp te och sen ge mig in i böckernas värld. Ha det gott.


Inga kommentarer: