torsdag 20 mars 2014

Åter igen en bra dag.

Åter igen en bra dag på jobbet. Snön är på väg att töa bort vilket jag gillar och i morgon ska solen vara tillbaka.

Jag som så många andra har tröttnat på alla dessa tiggare som snart sitter i varje gatuhörn. Nu är det ju så att det inte är förbjudet att tigga och därför får vi bara gilla läget. Men om dom som är arbetslösa, fattigpensionärer och varför inte lågavlönade skulle börja sitta på gator och torg för att tigga så lovar jag att det genast skulle komma in någon typ av bestämmelse om att tiggeri inte var tillåtet. I alla fall för oss svenskar skulle det vara förbjudet.

Jerry ville bara kela i kväll. Gjorde tappra försök att få honom att leka men han ville bara gosa. Han är lite rolig med sina olika humör, antingen ska det lekas och då leks det ordentligt eller så ska det busas och då busas det en massa. Eller så ska det gosas och då gosas det för hela slanten.

Klockan tickar på och det är åter dags för mig att försöka att få mig lite sömn. Så god natt och sov så gott.

Inga kommentarer: