måndag 17 mars 2014

Veckan starta med snö.

I morse var det snö igen, säkert hade det kommit 1dm under natten. Under förmiddagen töade det mesta av snön bort på vägarna i vårt område. Strax efter klockan ett kom stora plogbilen och plogade, jag fattade ingenting. Varför ploga då det knappt fanns någon snö?? Kan det vara så enkelt att det har varit en snöfattig vinter och när det väl kom en mindre mängd så kände kille sig manad att rycka ut.

Jag är feberfri och det mesta av förkylningen är ett minne blott, i morgon blir det åter jobbet som gäller. Ska bli skönt att börja igen. Dagen har jag ägnat mig åt att läsa och umgåtts en hel del med gojorna. Jag har även prövat att laga kroppkaksrulle ett nytt recept som jag hittade i morgontidningen för några veckor sen. Smakade precis som kroppkakor ska smaka. Mycket lättare att laga och tog bara en bråkdel av tiden (jämfört med vanliga kroppisar) att få färdigt. Absolut inte sista gången jag kommer att laga det.

Snart dags att gå och lägga mig. God natt och sov så gott.

Inga kommentarer: