onsdag 29 maj 2013

Sömnsjukan?????

Sommaren är här, i alla fall om man tittar i tv-tablåerna. Det är bara en massa skitprogram på tv:n. Alla bra program har tagit sommarlov. Men egentligen gör det inte så mycket för jag sover ju i alla fall när jag slår mig ner i soffan. Denna trötthet som jag har haft ett bra tag nu verka inte försvinna. Det hjälper inte att sova, hur mycket jag än sover. Jag är inte ensam om att vara tröttare än tröttast, hör dagligen en massa folk som klagar på just trötthet. Kan det vara något i luften eller är det helt enkelt så att efter den långa och hårda vinter vi haft har sugit ut all energi från oss människor? Vad det än är så börjar det bli riktigt jobbigt, tycker jag. Jag börjar bli lite rädd då jag håller på att somna när jag åker ner med bussen till tåget och på tåget går ögonen ihop hela tiden. Jag får kämpa och kämpa för att inte somna. Så har det aldrig varit förut. Sover som en stock hela natten och sätter jag mig i soffan framför tv:n så är det inte lång tid innan jag somnar. Det är likadant på jobbet, kämpar för att inte somna i kassan. Ofta känns det som om jag skulle kunna stå och sova. Det är inte klokt att man kan vara så trött, kan det vara någon typ av sömnsjuka. Ska försöka att utöka min träning och se vad det blir för resultat av det. Kanske blir jag lite piggare. Jag får kämpa på tills jag ska till min diabetes-sköterska, då ska jag höra med henne om hon har någon idé på vad det kan vara som gör mig så trött.

Klockan är snart nio och jag tror att jag ska gå och lägga mig redan nu. Så får vi se hur tröttheten är i morgon. I morgonbitti ska jag börja öka på min träning lite om jag hinner. God natt och sov så gott.

Inga kommentarer: