söndag 12 maj 2013

Börjar att se slutet.

Söndagen börja med att bjuda på en stor sol och på termometern står det +13,5, en bra start på dagen kan man säga. Det första vi ska göra idag är att stryka på ett sista lager färg runt stora fönstret på altanen. Sen när det är klart så ska det sista göras på altanen. Igår köpte jag nya dynor till stolarna och en ny fräsch duk till bordet och är så nyfiken på hur det kommer att se ut när allt är på plats.

Endast två dagar kvar på min långa ledighet. Tiden går fort, alldeles för fort. Någon resa har det ju inte blivit men det har hänt en hel del annat. Klart det bästa är att jag har fått fixat altanen riktigt ordentligt. I morgon ska jag sitta och mysa på en ny städad altan eller ska jag kalla det för uterum. Hade jag inte fått skavsår på bägge hälarna i fredags hade det varit skönt med en långpromenad, men hälarna måste bli bra först.

Fick två tomatplanter av en granne som han hade drivit upp från sina egna tomater från förra året. Han är så där barnsligt stolt över det och vill dela med sig av sina alster, vilket jag tycker är snällt gjort. Det börjar bli dags att börja köpa hem nya växter och det är nog det som är roligast med att iordningställa uteplatserna inför sommaren. Jag har i många år letat efter vinrankor men inte hittat några, i år fortsätter mitt letande. Skulle vara läckert med vinrankor som ringlar sig runt i taket på altanen. Men mina inköp av växter får vänta till nästa gång jag har långhelg.

Ska sätta fart med morgonens jobb. Ha en skön söndag.

Inga kommentarer: