söndag 5 maj 2013

Vårröj på altanen.

I dag tänder jag ett ljus för min pappa, andra årsdagen av hans bortgång. Tiden har gått fort, tycker inte det var så längesen som två år sedan han lämna jordelivet. Många, många gånger är saknaden stor, men när det känns som tyngst så brukar jag tänka på alla roliga stunder vi haft tillsammans och vips så känns allt så mycket bättre. Ska ta mig en sväng ner till mamma mot kvällen och ska passa på att besöka graven, tända ett ljus och plantera en blomma eller två. Men innan dess så ska jag ha storstädning på altanen på baksidan. Mycket som ska tvättas, väggar, tak och fönster, vet inte vad som är värst. Men tänker inte ha några djupare funderingar kring det för då blir väl inget gjort. Möblerna till framsidans altan ska tvättas av men det har gubben lovat att han ska göra. Det har lovats sol och ca. tjugo plus grader på onsdag och då börjar min sex dagars ledighet, om löftet om värme o sol hålls vad kan då vara bättre än att starta ledigheten med en bra bok o fika på framsidans altan. Det är så livet ska njutas, sol,värme och en bra bok. Sen skulle man haft en riktigt bra kock som fixa maten, men det får väl duga med egen lagad mat för en egen kock lär man väl aldrig få råd med.

Tittade på hockey igår kväll och det var ett kanonbra Tre kronor vi fick se, fortsätter dom att spela som dom gjorde igår så kan dom säkert få medalj. Har dom tur så kan bröderna Sedin göra entré i laget men då ska dom först förlora en match till i NHL. Men jag tycker dom klarar sig utan proffsen och det kan ju vara kul att se hur långt dom kan gå utan proffs.

Skurhinken väntar och det är lika bra att sätta igång vårstädningen på altanen så ha en trevlig söndag.

Inga kommentarer: