söndag 5 maj 2013

Har gjort något som jag aldrig hade trott jag skulle göra.

Massor av jobb på altanen har det blivit. Sen högg jag tag i min boksamling. Gick igenom alla nerpackade böcker och fick ihop två stora kassar till mamma, sju flyttkartonger + en stor kasse som åkte till återvinnings centralen. Spara endast ett femtontals böcker! Det hade jag aldrig trott att jag skulle göra, men beslutet är väl genomtänkt. Jag har vägt fördelar och nackdelar fram och tillbaka. Idag så slog jag alltså till och tänkte att jag måste göra det NU och inte vänta för då är risken stor att dom blir kvar här hemma. Det sved lite i hjärtat när jag stod på soptippen och såg när Bosse slängde kartong efter kartong. Fick intala mig att jag har ju minst lika mycket böcker kvar hemma på övervåningen. Det är inte klokt att man kan bli en sådan samlare av böcker, många av böckerna kommer jag ju inte att läsa om. Bosse sa på vägen hem från tippen att jag inte hade behövt slänga böckerna, då svarade jag lite morskt att det kanske är dags att lära sig att slänga i stället för att samla. Han skrattade gott åt det och sa att det kommer ju nya böcker hela tiden. Han har så rätt så, min egna lilla gubbe. Nu känns det ganska skönt att jag blivit av med kartongerna, lite som ut med det gamla och in med det nya, hahaha.

Inga kommentarer: