söndag 19 maj 2013

Ska det bli guld idag?????

Sverige slog Finland i hockeyn igår, 3-0 blev det, om det nu är någon som missat det. I kväll är det finalmatch, vi kommer få möta Schweiz. Hoppet om ett guld är stort. Men för mig är nog det bästa att vi slog finnarna igår. Jag jobbade och hann endast se dom sista fyra minuterna av matchen. Det var trevliga fyra minuter och det tredje målet fick jag se. Loa Falkman fick sjunga nationalsången två gånger, vilket alltid är trevligt tycker jag. För att få höra "Du gamla du fria" så måste man titta på sport och hoppas på en vinst i detta land. Vi kan ju inte utsätta invandrarna för nationalsången för då kan dom bli kränkta är det någon idiot som har hitta på och den idioten är INTE invandrare utan en svensk. Tar vi guld i kväll så får vi höra Loa sjunga den två gånger igen. En gång före matchen och en gång efter.

Idag tar vi det lilla lugna och samlar krafter till nästa veckas arbete. På tisdag har vi årsmöte i vår samfällighet. På onsdag ska bilen in på verkstad, bromsskivor o klossar ska bytas, en stor service blir det på en gång, sen är det besiktning i juni. Bilen kommer bli som ny och vi blir fattigare. Liam blir 10år på tisdag men kalaset ska han ha till helgen. Det blir en stressig vecka för oss. Så har jag ju presenten till Liam som ska inhandlas men vet inte vad jag ska köpa. Han har ingen önskelista som man kan gå efter så det kommer inte att bli lätt.

Tror att jag ska lägga mig ner och läsa lite i min bok innan middagen ska lagas. Är det vilodag så är det vilodag.



Inga kommentarer: