torsdag 2 maj 2013

Det här var inte roligt.

Efter jobbet så tog jag mig till optikern där jag skulle möta Bosse. När jag kom dit var han inne på syn undersökning. Fick vänta ca. fem minuter innan han blev klar. Men han skulle inte prova ut några bågar utan han måste först till en ögonläkare, optikern skickade iväg en remiss. Han hade för högt tryck i ögonen och måste kolla upp det. Optikern sa att det kan vara gråstarr men det måste en ögonläkare bedöma. Inte roligt att få höra och jag hoppas att han inte behöver vänta så länge på en tid till ögonläkaren. Nu blir det en en liten nervös tid innan vi får svaret. Nervöst och nervöst, det är väl jag som blir lite nervös, Bosse däremot verkar helt lugn. Han berättade att trycket i ögonen inte ska ligga över 20, normalt behöver man inte till ögonläkare förrän det ligger över 25. Han tryck låg på 23 och optikern tyckte med tanken på åldern, att han måste bli undersökt av en ögonläkare för bedömning innan man prövar ut några glasögon. Om det är gråstarr så kan det bli operation men det är inte alls säkert. Skulle det bli operation så behöver man i regel endast läsglasögon efter den och då är det lite synd att man har lagt ut mellan 6-8 tusen kronor på glasögon som man sen inte kommer ha någon nytta av. Helt rätt, men jag håller tummar och tår på att det inte är någon gråstarr.

Solen har vi fått sett mycket av idag, men någon värme har det banne mig inte varit. Det är väl för mycket begärt att vi ska få en varm och skön vår efter den tuffa vinter vi haft. Men hoppet är ju det sista som lämna oss människor sägs det och jag får helt enkelt vänta ett tag till på att värmen ska strömma in över vårt avlånga land.

Nu ska jag titta lite på tv:n innan det är dags för en natts sömn. Ha det bra.

Inga kommentarer: