onsdag 1 maj 2013

Sköna maj är här.

Ja, då vänder vi blad i vår almanacka och där har vi maj månad. Nu hoppas jag på mera värme och sol. Dagen har börjat med en stor sol som hänger på en nästan molnfri himmel, vilket jag givetvis gillar. En dag ledigt, vilken inte heller är helt fel. Har bara slappat och surfat runt på nätet mest hela tiden sen jag klev upp. Beställt några böcker har jag minsann gjort. Fjärde delen i A games of throne hade kommit på svenska så den var given, femte delen la jag på bevakning. Passa på att beställa en del andra böcker när jag ändå var i farten. En barndomskompis fyller 54 år idag så henne gratta jag via fb, även en fd. arbetskamrat har födelsedag idag så även ett grattis till henne blev det. Dagen för övrigt ska gå till lite trädgårdsarbete och en sväng med snabeldraken ska också hinnas med.

I morgon ska gubben till optikern och jag ska möta honom där efter jobbet för att hjälpa honom att välja ut bågar. Han ska göra som jag gjorde när jag var där, två par glasögon, ett par vanliga o ett par solglasögon.

Igår kändes det som det var fredag och i morse kändes det som lördag. När jag börja tänka igenom vilken dag det var så fick jag för mig att det var tisdag. När jag väl kom på att det faktiskt är onsdag så blev det så mycket bättre för det innebär tre dagars jobb kvar denna vecka, en dag ledigt, två dagars jobb och sen sex hela dagars ledighet. Kan bara säga att det ska bli härligt med en tids längre ledighet.

Trädgården väntar så det är väl dags att att sig ut i solen. Ha en bra första maj.

Inga kommentarer: