onsdag 8 maj 2013

Några semesterdagar.

Har tre semesterdagar + tre dagar ledigt. Välbehövlig ledighet, för jag är tröttare än tröttast. Men tro inte att jag får några sovmornar, i morse vakna jag en hel timme tidigare än vanligt. Gjorde tappra försök att somna om, men se det gick inte. Gick upp och när gubben kom upp satt jag mest och gäspa. Han tyckte jag skulle försöka att krypa ner i sängen igen. Tanken var väl att jag skulle göra det men när han for iväg till jobbet så var jag pigg igen. Efter frukosten fortsatte jag mitt röj på altanen, rensa en bort en hel del. Har bestämt mig för att inte spara på "bra och ha grejer". Bosse kom hem tidigt då byggnadsarbetare inte jobbar full tid innan helgdag. Vi drog ner och handlade middagsmat när han kom och passade på att handla hem mat till morgondagen så vi slipper tänka på det. Väl hemma igen så fortsatte jag med altanen. Det finns hur mycket jobb som helst. Alla väggar ska tvättas och en del målning måstes göra, sen ska fönstren tvättas så även taket. Men nu är det inte tänkt att jag ska jobba ihjäl mig på min ledighet utan vi ska göra det som faller oss in, jobba med huset och tomten hinner vi med att göra ändå.

På fredag blir det Stockholm, först middag sen så ska vi till Cirkus och se Jerry Williams. Ser framemot det och hoppas han är lika bra som vanligt.

Nu blir det hockey, Sverige möter Norge och jag har två lag att hålla på. Andra perioden kommer vi missa då jag vill se på "Där ingen kan tro att någon kan bo", ett norskt program som jag verkligen gillar.

Ha en bra kväll.

Inga kommentarer: