söndag 19 maj 2013

Dessa tekniska prylat.

Alla dessa tekniska prylar som är så bra när det fungerar blir till hjärnspöken då dom inte fungerar. Nu på eftermiddagen kunde jag inte komma ut på näten med min ipad, kollade alla mina inställningar men där fanns inga fel. Kunde ha slutat där men problemet satt kvar i huvudet. For iväg och handlade lite matnyttigt men problemet fanns där inne i mitt huvud. Som tur var så ringde sonen så jag för en stund fick annat att tänka på, han sa att det var dags för mig att göra lite styrelsejobb, det var en del papper som jag måste skriva under. Så till helgen ska vi träffas och samtidigt ska vi passa på att grilla. Väl hemma igen var tankarna tillbaka på problemet, men jag stålsatte mig att inte börja och rota mer i det. Nu under hockeyn kom jag på att jag skulle kolla om jag kom ut på nätet och det gjorde jag inte. Jag har haft en tanke på att det kunde vara något fel på modemet och eftersom jag inte kom ut på nätet med laptopen så var det bara att söka där. Jag började med att starta om modemet och när det väl hade startat upp igen så var problemet löst. Så simpelt enkelt, att jag inte startade om modemet från början eller i alla fall när tanken kom första gången gör mig lite sur på mig själv. Varför ska jag alltid krångla till allt när det är något knas med datorerna?

Svärmor ringde vid fyratiden och undra varför vi inte kom, hon hade gjort en tårta och satt och väntade på oss. Hon hade fått för sig att vi bestämde det för tre veckor sen. Hur skulle hon kunna komma ihåg det när hon inte kommer ihåg från en dag till en annan. Givetvis har vi inte bestämt det med henne. Hon blev riktigt sur då hon förstod att vi inte skulle komma. Jag hade börjat laga till middagen och efter middagen så hade jag lite annat att gör. Disken skulle fixas och tvätt skulle hängas. Så hade jag ju problemet att lösa. Bosse sa till henne att vi kommer över någon annan dag men det vet vi inte om hon hörde för hon avslutade samtalet ganska fort.

Så fort matchen är klar så ska jag i säng. Förhoppningvis får jag höra Loa sjunga nationalsången för som det ser ut nu så vinner Sverige. Det står 3-1 till oss och det är inte mycket tid kvar på matchen, 10 minuter. Men på 10 minuter kan det hända mycket så helt säkert är det ju inte.

Inga kommentarer: