måndag 13 maj 2013

Mattpiskare.

Idag kom jag på vad jag skulle behöva här hemma. På 70 och 80-talet fanns det elektriska mattpiskare som man rugga upp heltäckningsmattor med. Jag hade en sådan till min dammsugare på den tiden men den hamna på soptippen tillsammans med heltäckningsmattorna. Nu skulle jag behöva en sådan till mattorna i vardagsrummet och även mattan på altanen. Tror inte det finns sådana nu för tiden, har i alla fall inte sett några. På nya dammsugare finns inga uttag för denna braiga manick. Ska undersöka saken ordentligt för om det finns att köpa så blir det mitt nästa köp. Skulle verkligen behöva en sådan nu. För att rugga upp stora rummets mattor har jag roat mig med att köra dammsugaren utan munstycket, ett jobb som tagit mig nästan hela dagen. Ett jobb som jag inte vill göra om.

I morgon börjar jag jobba igen, inte kul, inte kul. Skulle kunna tänka mig att vara ledigt i ett par veckor till. Men det är inte så långt till semestern, endast 8 veckor, så det är bara att se positivt på det hela. Tiden går ju fort, så semestern är snart här.

Ska titta Hundra procent bonde, sen får jag fundera på att krypa i säng. Ha en fortsatt trevlig kväll.

Inga kommentarer: