fredag 10 maj 2013

Ett perfekt väder.

Halvdant väder, lite sol och en massa moln. Termometern står på +15,2 så det är i alla fall inte kallt. Idag ska vi in till stan, äta middag och se Jerry Williams så det är ett perfekt väder. Hoppas nu att vi slipper regnet. I vanlig ordning så har jag stora problem med vad jag ska ha på mig, det är likdant varje gång vi ska ut på något. Skorna är nog värst, har hur mycket som helst i sko väg men dom flesta skorna har höga klackar och det är ju inte så bra om det blir att vi tar oss en promenad ut till Djurgården. Jag får helt enkelt gå igenom alla skor en gång till och i värsta fall så får jag åka och köpa ett nytt par. Varför kan jag inte lära mig att fixa sådana här saker i god tid innan, suck.

Altanen var det mer jobb med än vad jag trodde, mycket att skura och det tar ju tid. Känner av mitt blodtryck hela tiden. När jag inte är på jobbet så får jag lågt tryck som resulterar i att jag känner mig svimfärdig. Jag försöker i dom lägena att tänka på min jobbiga arbetskamrat, ibland så blir trycket högre då men inte alltid. Bosse hjälper till så mycket han kan men han måste även fixa listerna till stora fönstret innan det sker en olycka med det. Skräcksenariet är att dom gamla listerna släpper och vi har en massa glas att ta reda på. Det är pansarglas och det bilr miljontals bitar av det om det går sönder. Sen är ju rutan inte precis gratis utan kostar säkert runt 15 000 kronor idag, dom pengarna kan jag använda på ett bättre sätt. Men idag tar vi oss en vilodag och får göra resten i morgon.

Igår hade vi besök av Sandra, Mille, Liam och Emilia. Emilia har kommit riktigt igång med sitt talande, hon härmar det mesta som sägs. Just nu gillar hon att säga " jävla hundjävel" och det fick vi höra en massa av igår. Jag kunde inte låta bli att skratta åt henne när hon sa det, vet att det var dumt men ändå kom skrattet. Sandra tycker det är lagom kul och jag kan ju förstå henne, det är ju inte så kul att ha en unge som svär som en borstbindare. I månadsskiftet juni/juli kommer det en lillebror och Emilia har fått för sig att även hon har en lillebror i magen, den matar hon igenom sin navel. Har vid några tillfällen även matat mammas baby genom att trycka något ätligt i Sandras navel. Hon är rolig den ungen, alltid något tokeri hittar hon på. Liam som snart fyller 10 år önskar sig en mobil och en jeansjacka utan armar, och inget annat. Mobilen har Sandra redan köpt och då jag frågade Sandra om storleken på jackan eller rättare sagt västen så fick till svar att det är en speciell jacka. Han måste alltså ha sett en som han vill ha, så nu får Sandra visa en bild eller förklara bra hur den ska se ut. Annars vet jag inte vad jag ska köpa. Det är allra bäst när barna har en lång önskelista och inte endast två saker. När det gäller leksaker så har Liam sagt att han inte vill ha några sådana.

Ska väl inte sitta här så mycket längre till, har ju en del att göra innan vår resa in till stan tar sin början. Ha en härlig fredag.

Inga kommentarer: