lördag 25 augusti 2012

Hemleverans!!!

Igår mitt på dagen låg jag i soffan och försökte att slumra lite. Då ringer det på dörren, jag masa mig upp ur soffan och gick hostande fram till dörren för att öppna. Blev lite paff då jag såg att det stod en stor postbil och en postkille med ett paket i handen utanför. Fick skriva på och paketet vart mitt. Av formen på paketet förstod jag att det var fotoboken. Vilken lyx att slippa åka ner till Ica för att hämta ut den. På paketet stod det att det skulle levereras hem till adressaten. Tur att jag var hemma och vilken överraskning det blev. Givetvis skynda jag mig att öppna paketet och börja ivrigt bläddra i boken. Ännu en lyckad fotobok gjord av mig. Jag beställde denna gång tunna papper mellan sidorna, kan nu säga att det var första och sista gången. Dom var mest i vägen när man bläddra och skulle läsa texterna. Bilderna från delfinshowen på Palmitos Park blev kanonfina, ja, även dom andra bilderna var bra. Dessa fotoböcker har blivit ett måste för mig. Det är så lätt att bara sätta dom i händerna på andra så kan dom titta och läsa själva och jag slipper sitta och berätta själv. En bra grej att ta till då våra mammor är här och jag vill vara i fred i köket. Även när vi har Norge besökare här åker böckerna fram och dom tycker det är helt fantastiskt med dessa fotoböcker. Bra presenter är det också, svärmor har fått ett par i födelsedagspresenter och hon har bläddrat flitigt i dom. Min mamma har inte fått någon ännu men däremot en jätte stor tavla med bilder från hennes besök på Sandöya i Norge. Har lovat mig själv att börja på en fotobok om hennes sista besök uppe i Nord Norge, där hon är född. Men det kommer bli mycket jobb då jag måste scannra in alla foton. Det kanske är därför jag aldrig har tid att börja, hihi.

Inga kommentarer: