fredag 24 augusti 2012

Domens dag

Vaknade i morse feberfri men med en huvudvärk som inte går att förklara. Dom sista dagarna har jag haft huvudvärk men som jag kunnat jaga iväg med tabletter utom igår morse. Värken höll i sig nästan hela dagen, men försvann  mot kvällen men är tillbaka igen. Förkylningen har blivit bättre, som jag skrev så är jag feberfri just nu och snuvan har blivit lite bättre liksom halsontet. Hostan är lika intensiv som den varit dom senaste dagarna. Får hålla mig lugn ett par dagar till så att jag kan jobba på måndag.

I dag faller domen mot Anders Behring Breivik, min tankar går till norrmännen som håller andan idag. Vad än straffet blir så hoppas jag att han låses in för all framtid och att domen blir ett stopp på all uppmärksamhet på denna vidriga människa ( ursäkta, ska nog hellre stå odjur). Lås in och kasta bort nyckeln vore bäst. Sen att han ska ha tillgång till dator fattar jag inte, hoppas att han inte kan gå in på nätet utan att han bara kan skriva det han nu vill skriva och att inga i hela världen kommer att läsa det han skriver. Det kan stanna i den tre-rummare i fängelset han fått.

Ska försöka att komma på något gott som vi kan äta till kvällen. Lite svårt då jag inte precis är sugen på något, men en inköpslista måste skrivas. När Bosse kommer hem från jobbet ska han åka och handla och då måste listan vara klar.

Ha en bra fredag.

Inga kommentarer: