tisdag 21 augusti 2012

Här var det förkylt.

Fick sova i tre ynka timmar. Vakna av att jag frös och näsan rann, gick ner och tog en treo, trodde den skulle få mig att må lite bättre. Upp till sängen igen och försökte somna om, men det gick inte med min rinnande näsa. Så nu sitter jag här i soffan och snörvlar. Har jag tur så kanske jag kan få några timmars sittandes sömn. Undra vem som smittat mig, barnbarna är friska och normalt brukar det vara dom som smittar mig. På Bosses jobb går det någon typ av förkylning men Bosse har ju varit magsjuk så det verkar lite långsökt att han burit med sig förkylnings baciller hem. Smittan måste jag fått på bussen, tåget eller av någon kund. Men skit detsamma vem som jag fått smittan ifrån, det är bara så att jag inte vill vara sjuk just nu. Helt fel årstid.

Hur jag än mår i morgon så ska jag upp på min läkartid om jag så ska vara tvungen att ta taxi dit. Att jag sen kanske smittar någon struntar jag i. Folk i allmänhet verkar strunta i att dom smittas, tänker på dom som går och handlar och står i kassan och hostar, snörvlar över kassörskan. Lika så på bussar och tåg. Finns många som går och jobbar genomförkylda, dom tänker inte på att deras arbetskamrater blir smittade. Nu blev det mycket gnällande så här på nattkröken. Får avsluta och sätta mig med en bok, kanske kan jag slumra in.

Inga kommentarer: