lördag 18 augusti 2012

Tidig lördagsmorgon.

Så var det lördag igen och jag vakna tidigare än vanligt. Då jag vet att det inte går att somna om gick jag upp och i bakhuvudet hörde jag lite svagt att har jag tur så kanske jag kan slumra till i soffan, om jag lägger mig där och läser morgontidningen. Väl uppe inser jag att tidningen inte har kommit än så medans jag väntar på den får jag sätta på kaffet. Sova får jag väl göra till kvällen, det kanske går någon bra film som jag kan somna till.

I går kväll blev jag klar med fotoboken och fick iväg den också. Nu är det bara att vänta på att få boken i mina händer. Man vet ju aldrig hur resultatet blir förrän man har boken i händerna. Men en sak vet jag att böckerna alltid är mycket finare än vad man trott. Och hoppas att även denna är det.

Det är skolstart nästa vecka och det märktes på jobbet igår. Det var fullt ös hela eftermiddagen, många kom nog hem från semestern och var tvungna att storhandla. Det är mycket roligare att jobba när det är fullt med kunder inne. Sommarmånaderna är lite trista och det finns alldeles för mycket dödtid, klockan kryper fram och man tror aldrig att dagen ska ta slut. Nu kommer allt på en gång, skolstart, kräftpremiär och surströmmingspremiär. Man kan nog säga att hösten är här.

Nu hör jag tidningsbudets bil. Ska hälla upp en stor mugg med java och hämta in tidningen, sen ska jag ha morgonmys med java och nyheter. Ha en bra lördag.

Inga kommentarer: