måndag 20 augusti 2012

Hatar allt som heter köer!!!

Bosse var hemma från jobbet idag på grund av magsjuka. Jag tog bilen till jobbet. Dit var det inga problem, men hem var det inte roligt. Allt gick bra tills jag kom till Tumba, vägen till Vårsta var fullsmockad av bilar och inte gick det fort. Bestämde mig för att köra upp mellan mackarna och ta vägen över Svältåsen, när jag kom fram till Ängskyrkan vart det tvärstopp. Fundera att vända och ta Vårsta vägen i alla fall. Men fick syn på en vägvakt som stod och peka ilsket åt första bilen i kön. Lite nyfiken blev jag och till slut trilla tydligen 10-öringen ner på föraren för helt plötsligt svänger han upp på gångvägen och vi andra kunde följa efter. Det var ett stort vägarbete på gång och asfalten skulle bort så därför fick vi dela gångvägen med gåenden. Väl hemma tänkte jag att det kanske inte är så smart att flytta ut till landet, jag som blir så ilsken när det är köigt. Och flyttar vi ut på landet måste jag ha egen bil och finna mig i att det ofta är kö just på den vägen man måst köra.

Det var tur att jag var ensam i bilen idag för mina ord som forsade ur mig var inte av dom trevligaste man kan säga. Extra irriterad var jag då jag har ont i halsen och kände mig febrig. Tung i huvudet var jag också och längtade bara hem till min sköna soffa. Bosse har börjat att få behålla det han får i sig och ser oförskämt pigg ut, själv nyser jag och nyser jag inte så snyter jag mig. Jag har tagit tabletter mot febern och hoppas att jag blir bättre nu. I morgon ska jag till läkaren och jag tänker inte avboka tiden. Och jobba ska jag.

Nu ska jag kurera mig och hppas på att det känns bättre i morgon.

Inga kommentarer: