lördag 11 augusti 2012

En härlig stund!!

Första lediga helgen efter semestern. Har varit super trött hela veckan och har sett fram emot lördagen. Hade liksom bestämt mig för att tvinga mig kvar i sängen och hoppas på att få somna om ett par timmar. Men det gick inte, låg mest och vred mig som en mask under täcket. Så det var lika bra att kliva upp. Så här sitter jag nu med en härlig mugg ångande kaffe, morgontidningen och datorn, har laddat upp för några timmars slappande. En bra start på lördagen, jag älskar att kunna sitta i ett tyst hus alldeles för mig själv och bara vara. Det är många gånger mycket bättre än några timmars extra sömn. Nu sitter jag här och intalar mig att jag inte hade velat sovit ett par timmar till, hahaha. Men ska jag vara ärlig så är det nog bland det bästa med helgen just dom här morgon- timmarna för mig själv.

Efter jobbet igår stannade jag till i köpcentret och köpte mig nya skor. "Livsnjuterskan" hade köpt sig ett par nya tidigare i veckan och dom var så fina. Hon tyckte dom var underbara att gå i så jag skulle inte vara sämre jag. Hittade skorna men givetvis fel storlekar, så typiskt. Men kolla runt lite och såg ett par Puma dojjor som jag föll för. Köpte dom så nu har jag något vettigt att ha på fötterna till jobbet och till vintern kan jag ha dom på jobbet. Jag hoppas dom får in rätt storlek av dom jag egentligen skulle ha.

I dag ska lilla Julia döpas och det gör hon i Lida kyrka. Julia är Bosses yngsta barnbarn. Vi hämtar upp svärmor och åker dit. Men vi ska inte vara med efter dopet i kyrkan utan kör hem svärmor och sen hem för att ha en lugn lördagskväll. Men innan dess ska vi åka till Skärholmen och shoppa lite. Det blir väl som vanligt att jag inte hittar något som faller mig i smaken och skulle jag göra det så finns inte min storlek. Bosse brukar ha bättre tur och nu vill han ha en jacka eller dylikt, något som han kan ha innan hösten. Den får alltså inte vara för tunn eller för tjock. Vi får väl se vad vi hittar.

Dags att fylla på kaffemuggen och fortsätta med morgontidningen. Ha en underbar lördag.

Inga kommentarer: