onsdag 15 augusti 2012

En stor fotobok.

Nu har jag börjat på en ny fotobok. Hade egentligen tänkt vänta tills vintern men det var bra pris just nu så det var bara att sätta igång. Har valt ut foton och har skrivit i hälften av texten och det på två kvällar. I kväll tänker jag ta en vilokväll från boken och ta tag i resten av texten i morgon. Har jag tur så har jag boken i mina händer i slutet av nästa vecka. Det svåraste med att göra en fotobok är nog att välja ut bilderna och jag har ju inte precis någon brist på sådana. Skulle säkert kunna göra 6-7 böcker på bara semesterbilderna, men det skulle bli alldeles för dyrt.

I morgon ska jag upp till vårdcentralen och ta en massa prover igen. Det är dags för mitt årliga diabeteskontroll hos läkaren nästa vecka. Resan till jobbet kommer bli en jobbig sådan. Brukar få blodsockerfall då jag inte har ätit något. Funderar på om jag ska ta med mig en macka som jag kan ta under resan, men det blir lite fel då jag inte vill ta insulinsprutan på tåget. Jag brukar inte slarva med insulinet men tror nog att jag gör det i morgon. Det är så jobbigt med det här med fastande prover och diabetes. Har varit med ett par gånger som jag har varit nära att tuppa av på grund av blodsockerfall vid eller efter provtagningen. Ingen trevlig upplevelse vill jag säga. Först känns det som man blivit på fyllan och efter ett tag blir man ilsken och får svårt att tala. Men det värsta som hänt var när jag fräste åt sköterskan på labbet att hon skulle snabba på innan jag tuppar av. Jag satt med druvsocker i handen  för att snabbt få i mig det efter hon tagit det blod hon skulle ha. Hon fattade nada och jag blev förbannad och röt till henne att det var bråttom då jag har diabetes och har haft känningar ett bra tag nu, om du inte rappar på nu så blir jag tvungen att börja tugga i mig druvsockret. Gissa om det blev fart på sköterskan. Inte för att hon jäkta men hon strunta i allt strunt snack som dom brukar köra med. Hahahahaha, vad jag har skrattat åt det många gånger. Men minst lika många gånger har jag känt den rädsla jag upplevde då.

Nu ska jag fixa lite inför morgondagen sen ska jag krypa ner i sängen med en bra bok. Ha det bra.

Inga kommentarer: