söndag 5 augusti 2012

Söndags kväll.

Så har det blivit söndags kväll igen. Slut på denna vecka och slut på semestern, i morgon börjar vi jobba igen. Tänk vad fort semestern har gått, skulle inte tacka nej till ett par veckor till. Men det är väl bara att skjuta upp jobbstarten som säkert skulle vara ännu värre om ett par veckor. Om ett par dagar är man inne i jobbar lunken igen och det kommer att kännas som man aldrig har haft någon semester. I går kom Liam hit för att sova över. Kvällen gick i sportens tecken. Fotboll och fri idrott så det stod härligan till. Men jag ska i klaga för på så vis fick jag mig lite väl behövlig sömn.

Och idag kom Liams systrar hit. Ritande och lekpark mest hela dagen tills päronen var tillbaka. Dom hade några barnfria timmar. Efter det var jag tvungen att ta mig ner till pendeltågs station för att köpa nytt 30-dagars kort. Nu blir det att försöka att hålla sig vaken till åtminstone klockan tio. Men innan jag avslutar slänger jag in några bilder från vår resa till Palmitos Park.




Här hade vi en vätske kontroll innan vi kom upp till rovfågel showen.



En amerikansk örn har precis kommit ner efter en tur i bergen.


 
En kaktusträdgård hör ju till i denna miljö.


Berguvar fanns det också.


Sådana här ödlor lever vilt på ön, men den här är den största vi någonsin sett. Den sitter under den stora grenen om ni inte ser. Själv hade jag faktiskt lite svårt att upptäcka den, men det kanske är ett tecken på att det är dags att införskaffa mig nya glasögon, hihi.


Efter kaktusträdgården gick vi ner till delfin showen. Men bilder därifrån tar jag en annan gång. Måste gå igenom dom någon gång till och det tar ju lite tid då det rör sig om ca. 450 bilder. Och dom flesta blev riktigt bra.

Ha ett bra slut på denna vecka.

Inga kommentarer: