torsdag 22 september 2011

Regnig torsdag.

Torsdag igen. En regning torsdag. Ingen morgontidning i lådan. En dålig start på denna torsdag. Men något positivt sker idag. Jag ska börja jobba halvtid idag. Inte för att jag tycker det blivit så mycket bättre, men jag slipper i alla fall vara hemma och ha det tråkigt. Håller tummarna att jag ska kunna jobba halvtid i alla fall. Skulle egentligen tagit mig en promenad ner till tåget men det blir bussen ner dit. Jag har bara inte lust att traska i regnet, har jag tur blir det uppehållsväder när jag ska hem och då kan jag ju ta promenaden då.

Man kan ju kalla det för en mjukstart att jobba två halvdagar innan helg. Men det kommer bli mycket värk av detta. Och jag kommer att längta efter min soffa där jag kan ligga i en ställning utan att det värker. Och där jag kan göra ena övningen läkaren sa att jag skulle göra ofta, ofta. Nästa vecka blir likadan men då ska jag till sjukgymnasten och det hoppas jag leder någon vart. Till dess är det bara att gilla läget och göra det bästa av det hela.

Ha en bra dag för det ska jag ha även om det värker och regnar.

Inga kommentarer: