söndag 18 september 2011

Kantarellmacka.

Sandra ringde mig i går eftermiddag och undra om dom kunde lämna av Felicia här medans övriga familjen skulle ut i skogen och plocka svamp. Vi gjorde ett byte jag tog hand om Felicia och dom tog med Bosse. Felicia och jag låg i soffan och slöa o prata en massa strunt. Hon sjöng lite egna låtar, hon är duktig på att hitta på både texter och melodier själv. Vi hade det lugnt och skönt medans dom andra roa sig med svamp plockning. Och svamp fick dom, mycket höst kantareller och några gula. Bosse ska rensa sina idag och när det är gjort så blir det kantarellsmörgåsar. Smörstekta kantareller på en macka, mums vad gott. Eller varför inte en enmansomelett med gräddstuvade kantareller. Det knorrar i magen av bara tanken,hihi.

Efter en dag med mindre värk så verkar det som att den här dagen ta igen det. Värker riktigt duktigt nu, väntar på att värktabletterna ska börja verka. Ska försöka ta den dagliga promenaden i alla fall, kanske jag får korta av den lite, men det känner jag då. Men först av allt ska jag äta lite frukost. Ha en bra söndag.

Inga kommentarer: