lördag 24 september 2011

Ett vackert barn.

Igår fick jag en bild översänd till min mobil. En bild som jag blev så glad över. En bild på vårat nya barnbarn. Han föddes 6 veckor för tidigt så vi kan inte besöka honom ännu. Vi får ge oss till tåls tills han har blivit lite större och har fått kommit hem. Så bilden betyder lite extra för oss. Både jag och Bosse tycker att vi ser hans storasyster i honom. Jag har väl aldrig tittat så mycket i min mobil som jag gör nu. Det är som jag inte kan se mig mätt på det lilla underverket. Han är ett vackert barn. Jag har sett en annan bild på honom men på det såg man inte så mycket av hans ansikte då det var täckt med en massa slangar och en mössa som var nerdragen. Men på denna bild som jag fick är det endast en slang kvar och man ser hela ansiktet. Han är så vacker. Utan mössan ser man att han har svart hår. Finns det något finare än nyfödda barn?

Det verkar som det blir en solig dag. Ska ta mig en lång promenad, tror jag. Sen ska här göras rotmos och fläsklägg. Inte ofta det blir av att man gör denna goda rätt. Men tänkte som så att det var nog det bästa man kunde bjuda min pappa på. Han bara älska det. Och det är hans födelsedag idag, han skulle blivit 76 år om han hade fått leva. Vad kan då vara bättre än rotmos och fläsklägg. Han kommer sitta i sin himmel och på något sätt vara med på middagen. Ett ljus ska få brinna under dagen för honom. Saknaden efter honom är stor, kanske större än jag vill erkänna. Mina tankar går ofta till honom och hans tokiga upptåg. Många ljusa och roliga minnen har jag av honom. 

Inga kommentarer: