tisdag 6 september 2011

Godmorgon!

Hörde för ett tag sen att man riskerar att få böta 1200 kronor om man har remsa och går igenom en obemannad spärr. Om spärren är obemannad ska man köpa en biljett från sin mobil. Tyckte det lät helt sjukt, har man köpt en remsa så har man ju redan betalat sin resa, varför då behöva betala en dyrare biljett via mobilen. Det är ju inte resenärens fel om spärren är obemannad. Nu har SL backat och det är ingen risk för böter om man går igenom en obemannad spärr med en remsa eller lösa biljetter. Och dom som redan har fått böter får tillbaka dessa om dom hör av sig till SL. Det är ju bra att dom ändrat sig. Men varför införa en sån knäpp regel från första början? Nu har dom blivit ödmjuka och kan inte kräva att folk ska slå knut på sig själva för att de ska kunna betala om inte spärren är bemannad, enligt Thomas Silvander ansvarig för intäktssäkring på SL.

Regn, regn och åter regn. Regnet har vräkt ner hela natten och morgonen. Jag sitter och väntar på att det ska sluta och klarna upp så jag kan ta mig en promenad. Visst skulle jag kunna gå ut i regnet men det är ju inte så skönt att bli blöt. Det finns något som heter paraply men tycker det är jobbigt att ha det när det blåser och så blir man ju blöt i alla fall. Ryggen gillar det där med promenader och belönar mig med mindre smärta.

För övrigt har jag nu fimpat för gått. Nu gäller det att hålla sig i från allt som heter tobak. Den här gången ska jag inte ta något provblås. Nu ska det vara jag som bestämmer och inte ciggen. Jag har gjort slut med Mr Nikotin och ska aldrig ta tillbaka honom.

Inga kommentarer: