torsdag 15 september 2011

Fungerade inte att jobba.

Så har jag varit hos läkaren igen. Ryggvärken har ju börjat gå ner i vänstra benet. Igår hade jag så ont så jag bara ville dö. Gick hem efter halva dagen. Väl hemma så värkte det ända ner i vaden. Nu har jag varit hos läkaren och fått mig cortison och bedövnings spruta. Läkaren tror att det är inflammation i musklerna i skinkan och ner i benet. Ska till sjukgymnast den 29/9. Givetvis blev jag sjukskriven, men ska få börja jobba halvtid nästa torsdag om det känns bättre. Och det hoppas jag verkligen att det gör. Om det här inte hjälper så ska vi fortsätta att utreda säger läkaren. Nästa steg kan bli magnetröntgen, trodde hon. Men hon ville ha ett utlåtande från sjukgymnasten lät det som. Dom får göra vad dom vill bara värken försvinner och jag kan börja leva normalt igen.

Sandra var med mig upp till läkaren som ett moraliskt stöd. Hon är en ängel. Efteråt var vi ner till centrumet så jag kunde hämta ut ny medicin. Vi passa på att fika på Spaks innan jag tog bussen hem igen. Och nu ska jag lägga mig ner och vila mig. Ska ta det lugnt ett dygn på grund av sprutan.

1 kommentar:

Sandra sa...

Vila på nu mamma så vi slipper all slags röntgen.
Love you