måndag 5 september 2011

Ett svart/rosa odjur!!

Sitter här med en mugg kaffe, helt plötsligt börjar det låta som en mindre flygplan som slår i taket. Jag tittade upp mot ljudet, såg då att något stort svart, rosa störtdök mot mig. Fick tag i en stor kudde och kastade den mot odjuret. Med stor möda kom jag ur soffan ( det går ju inte fort för mig) och tog mig fram till altandörren, fick upp den o gick ut på altanen för att öppna fönstret. Hör då ett hög surrande ljud från vardagsrummet, ett ljud som blir högre o högre. Fick upp fönstrena. Vänder mig om och får se odjuret komma emot mig, hann precis ducka för det. Ser odjuret flyga ut genom fönstret för att sen landa i våran häck på baksidan. Nu har den suttit i häcken över en timme, den sitter blixt stilla. Jag ser den hur bra som helst då den är svart med rosa kropp och ca 10cm lång. Undra vad det är för flygfä? Så här på håll är den ju vacker. Tur att man inte har ett dåligt hjärta för då hade jag väl dött av rädsla. Hahahaha, måste sett roligt ut när jag slängde kudden mot den. Har stängt igen fönstrena och altandörren så det inte kommer in igen.

Nu på förmiddagen ska jag gå ut på en promenad. Hoppas bara det inte börjar regna. Det är riktigt grått ute så det kommer säkert en skur. Känns lite jobbigt att släppa på ett paraply men ut ska jag så det blir väl bara att ta paraplyt med mig.

1 kommentar:

attis sa...

Hallojs. Jag har letat din blogg men inte hittat den. Har nog missat någon bokstav. Jag skulle fått hjärtslag om det varit jag som suttit i ditt vardagsrum. Ha en bra dag.
Kram