måndag 22 juni 2009

Uppe långt före tuppen.

I morse vaknade jag 03.45 och kunde bara inte somna in. Tröttna på att ligga och vrida mig i sängen så jag gick upp. Som tur var hade DN kommit så jag hade något att göra. Bosse kom upp strax efter fem. Konstigt att jag inte har varit trött på jobbet. Inte ens nu är jag trött. Vågar inte lägga mig i soffan för då är det nog kört och skulle jag somna nu så kan jag inte sova i natt. Efter jobbet tog vi en sväng förbi urmakaren med våra klockor. Han fixa bägge klockorna och när vi skulle betala så sa han att det bara var små jobb så det bjöd han på. Det är sånt jag gillar. När vi kom hem stod Jörgen och gned på sin bil. Innan han for upp till Tierp i helgen var bilen mattröd, nu hade den blivit riktigt röd och fin. Han var pratsjuk så jag trodde aldrig att vi skulle komma in och få mat i oss. Det är riktigt härligt ute, har suttit och löst lite korsord. Man har ingen lust att gå in, bäst att passa på medans det är så här fint väder. Till semestern blir det säkert lågtryck igen och då lär man få sitta inne så det räcker och blir över. Den här veckan trodde jag skulle bli lugn, men jag har en hel del som måste göras, räkningar för fyra personer ska betalas, sen skulle jag behöva rensa min garderob och prova vad jag kan ha nu i sommar och vad jag måste köpa nytt. Skulle behöva nya shorts och kjol, jag kommer nog inte i förra årets grejer. Man har ju lagt på sig några kilo och jag orkar inte att ta tag i det nu. Här i Sverige kan man ju alltid ligga i vassen om man för för sig att man vill åka och bada. Så badkläderna skiter jag i. Nej nu ska jag ta mig en tårtbit och kolla på TV:n.

Inga kommentarer: