lördag 20 juni 2009

Midsommarafton

Sitter här och slöar efter en lång men jätte trevlig midsommarafton. Våra föräldrar kom vid ett-tiden. Mamma kom givetvis nästan en timme för tidigt, så hon fick springa runt efter mig då jag hade en del saker att göra. Sen kom familjen Karlsson/Fransson över med en midsommarbukett. Sandra är bara för gullig. Dom skulle fira midsommar med syskonen och ändå kom hon över med lite blommor till oss, det är något som man uppskattar. Sen åkte Bosse och hämta Gun och Sven. Vi börja med en sill-lunch och efter det satt vi och prata en massa minnen. Medan jag tog disken och fixa kaffet satt dom andra och prata pensionspengar och sjukdomar. Jag slapp att höra dessa samtalsämnen. Gun hade gjort en jätte god jordgubbstårta som vi mumsa på till kaffet. Mamma åkte hem tidigt och var inte med när vi grillade, hon hade sovit dåligt och var trött. Men hon sa att så här trevligt var det länge sen hon hade. Åter igen lova föräldrarna att dom skulle träffas hemma hos Gun och Sven inom snar framtid. Efter att mamma hade åkt satt vi och titta i fotoalbum. Mycket glada skratt fick vi. Grillen åkte fram och vi åt en lättare middag. Det var tur att jag inte gjorde en potatisgratäng utan bestämde mig för lite olika sallader. Ingen av oss var speciellt hungriga, men grillningen skulle genomföras och det slank ju ner en hel del. Sen fick Gun och jag fnitternojja, vi skratta åt allt. Vi blev tonåringar på nytt. Pricken över i blev det när jag skulle ta en ett kort på Gun och Sven med nya kameran och det kom upp en text Blundade någon? Jag börja vrålskratta och dom andra fatta ingenting och när jag berätta vad det stod trodde dom att jag hade blivit spritt språngande galen. Jag bad Bosse att blunda och tog ett nytt kort och det kom upp samma text igen. Den här gången hann Bosse läsa texten. Sen satt vi och skratta åt det i 10 minuter. Halv elva kom deras fädtjänst och vi var tvungna att avsluta våran trevliga midsommarafton. Man ska ju sluta när man har det som roligast, sägs det.

Inga kommentarer: