tisdag 23 juni 2009

Tisdagskväll

Här sitter vi och myser på vår altan. Ingen av oss orkar att börja med middagen än. Det får bli en sen middag. Läste 13dygns- prognosen i Expressen, det var bara solar inget regn. Man kan bara hoppas att det stämmer. I sådana fall får vi fint väder dom två första dagarna på semester. Den fina blomman vi fick av Gun i midsommras, har fått sig en riktig torka idag. Ändå så vattna jag den igår kväll. Jag får ställa den i ett vattenbad i morgonbitti så att den inte torkar ur en gång till. Det vore inte kul om den dog mindre än en vecka efter vi fick den.
Bosse börjar att få en riktigt brun hy, man kan tro att han har varit på semester i Spanien. Det är orättvist att vissa bara behöver visa sig ute i solen ( knapp det) och en annan måste ta sig ner till Spanien för att få färg. Jag har så svårt för att bli brun här hemma, men när vi är nere i Spanien så blir jag i regel brunare än Bosse. Men det förstås, han brukar att bli vitare när han kommer ner dit. Det är inget skämt, jag har bildbevis. Men det är nog som jag brukar säga, att Hägglunds har en negerkung i deras släkt, bakåt i tiden.

Inga kommentarer: