söndag 14 juni 2009

Sju rätt igen.

I går var det dax för Bodens årliga travdag. Jag tänkte först inte spela men ändra mig strax före stopptiden. Bosse berätta att det var den banan förra året som han vann över 150 000 kronor. Jag drog i hop en egen rad och tog en Harry Boy för säkerhets skull. När fem lopp var klara satt jag med fem rätt på min egna rad. I lopp sex hade jag en spik och den måste bara vinna. Jag vågade nästan inte titta men samtidigt ville jag se. Spänningen var olidlig. Jag visste om spiken satt skulle jag nog få sju rätt för i lopp sju hade jag fem hästar. Och min spik höll. Sista loppet vart mest en transportsträcka till att få reda på utdelningen. Bosse som spelar i hop med sin kompis hade följt mitt råd att även lägga in en egen rad. Och på sin egna rad blev det sju rätt. Utdelningen var förstås inte så hög, men vi fick i alla fall över 8 000 kronor som vi kan spendera på semestern. Det var andra sjuan som jag fått in med några veckor emellan. Får hoppas att turen håller i sig. Jag ska tydligen slänga in en rad strax före stopptid. Det var likadant förra gången jag vann. Tänkte först inte spela, men ändra mig i sista minuten.
Camilla skulle hört av sig igår men gjorde inte det. Kanske har dom ångrat sig angående midsommaren eller så har hon bara inte haft tid att ringa. Man vet ju hur ny-förälskade kan vara. Hon kanske hör av sig i dag.

Inga kommentarer: