söndag 7 juni 2009

Rocky jobbigare än vanligt

Hela morgonen har Rocky visslat, pratat och lekt gråsparv. Det börja när jag satt på TV:n och där prata dom om mat. Tydligen en given signal till honom. Han börja genast att tjata " Rocky ska ha mat, varsågod, vatten varsågod, äpple varsågod. Kan du inte prata Rocky." Sen lägger han till en busvissling. Efter det så börjar han larma ( låter som vårt larm, när vi aktiverar det). Forsätter med "Liam kom, kom Liam. Rocky ska gosa. Morn, morn, mornda". Sitter sen och visslar olika truddelutter i säkert tio minuter. Helt plötsligt ropar han med Bosses röst "va, ska du ha mat". Återigen några visslingar "kom då Liam" liten vissling igen. Börjar ropa på Bosse med min röst. Så här har han hållit på hela morgonen, går bara inte att få tyst på honom. Bosse som ville sova lite längre i dag, kan nog glömma det. Han ligger nog där uppe och vrider sig i sängen med täcket över huvudet och retar sig på alla visslingar som är ganska höga. Jag funderar på att ta ut honom på altanen, men får nog vänta tills det har blivit lite varmare.
I går var vi en sväng ut till Gustavsberg och hälsa på Helena, Jonny och lilla Ebba. Det var bara meningen att vi skulle ta en fika,men när vi kom dit höll Helena på att fixa mat. Vi käka lite och efter det blev det äppelpaj och vaniljvisp. Helenas mamma kom också, hon är nere på besök. Hon är en trevlig och pratglad människa, såsom bara norrlänningar kan vara. Henne gillar jag.
I dag ska jag ta mig ner till mina föräldrar och hälsa på. Åker först till pappa, han har blivit så pigg efter att dom trappa ner hans ep medicin. Han har börjat att läsa tidningar igen. Sen ska jag ner till mamma och kolla vad som ska beställas från brädgården. Hon ska fixa till trappan som går ut till altanen.
Nu har äntligen Rocky tystnat, han sitter nu och gnisslar med sin näbb. Det betyder att han är nöjd med tillvaron. Så har han lyckats med att få upp husse. Det var väl det han ville, för efter att Bosse kom ner har han varit tyst. Hahaha, den gojan är bara för rolig.

Inga kommentarer: